Selasa, 3 Februari 2009

Horra

2.2.2009 yang lalu,maka cukuplah 53tahun mamaku hidup di atas muka bumi ni. Tepat sahaja pukul 12.00am,aku dan sis aku, Durah Samz melulu masuk ke dalam bilik mama aku. Bonda tercinta sedang menonton tv bersama ayahanda yang dikasihi. So,kami segera meloncat naik ke atas katil mereka dan memeluk ibu kami yang sedang baring di atas katil itu. Selepas memberikan kad Happy Birthday dan menyanyikan lagu Happy Birthday,kami pun segera keluar dari bilik orang tua kami. Mereka mahu tidur. Jangan kacau.*Kanak-kanak dinasihatkan supaya tidak tidur bersama ibubapa apabila berumur 4 tahun dan keatas. Ini bukan iklan racun serangga*. Tiba-tiba mama aku keluar dari bilik dan berkata…“Nadia and Durah the second person”. Kami tertanya-tanya siapakah orang pertama yang meng-wish kepadanya. Aku dah agak,mesti ayahanda aku lah. Awww,so sweet.
“Abang orang first”,dengan selambanya mama berkata.

What??!!! Bila pula mamat tu wish? Aku tertanya-tanya. Ini boleh menimbulkan kemarahan. Kemudian,datang pula kakak aku yang satu lagi,Sara lantas mengulangi dialog aku dan Durah : Happy Birthday.

“Abang wish tadi pukul9”,mamaku berkata lagi apabila melihat muka kami yang hampir-hampir meletup kerana marah. =O

Ini tidak adil. Time tu mana masuk lagi 2 haribulan! Ahh! Ini betul-betul menimbulkan kemarahan yang mendadak! Tapi kami biarkan saja. Lebih baik mamat tu wish daripada x langsung. =)

***********************************************************************************


Pada pukul 8.00pm, kami sekeluarga kecuali abangku, ke Jusco Perda City. Mama aku merancang untuk belanja makan di Pizza Hut. So,kami ikut sajalah kata-kata birthday girl. Kami celebrate lah di sana. Yang istimewanya, Sis Durah telah membeli cheese cake di Secret Recipe (kegemaran mamaku) untuk dihadiahkan kepada mama. Bondaku sangat terharu. Heeeee. Apa-apa pun we all love you mama. Happy Birthday!! Muahhhh!

mamaku yang ayu bersama bapaku yang hensem.


nyam-nyam sedapnya.

cakap la apa-apa pun, kami adik beradik.

tak dapat makan chikukuniya, makan garfu pun jadik


p/s: Mama my Chikukuniya pun wish 'Happy Birthday,may God bless you' kat mama.

4 Tempahan:

Unknown berkata...

abg kesygan mu mau pulang minggu ni. mesti x sabar kan? woah! nyamuk mu itu wish gak? nak tackle future mother-in-law eh? wah..

Nadia Samz berkata...

hooooo..

biaq lah kat dia nk wish.

bkn slalu.

wawawawawa..

Tanpa Nama berkata...

weyh..aku nak makan pizza gak..

Nadia Samz berkata...

nak3.

aku bagi free.

 
template by nadiasamz