Ahad, 26 April 2009

Kuning gigi bukan kuning digi

sayasukagigicantik
Gigi

Perlu dijaga.

Harus digosok setiap hari.

Sekarang aku nak cakap pasal gigi.

Jika gigi tidak dijaga:

# nafas berbau
# gigi buruk
- gigi kuning
- gigi dipenuhi bacteria
- gigi ada sisa makanan yang semalam ataupun sebulan yang lepas
- gigi berasa sakit-sakit
- gigi tidak kuat

Kenapa harus kita menjaga gigi kita sebaik mungkin?

# melambangkan kebersihan diri
# mengelakkan diri daripada dijauhi orang ramai disebabkan nafas berbau
# boleh melemparkan senyuman paling hebat (nampak gigi sikit)
# nak tangkap gambar pun best (say cheese)
# mengelakkan gigi daripada rosak- xpayah nak pakai gigi palsu-kecuali yang dah berumur

Kalau nak cakap pasal kebersihan gigi ni,sampai besok pun x akan habis. Haha! Aku ada sejarah dengan orang yang malas gosok gigi. Gila lah. Aku terpaksa tahan dengan giginya yang kuning dan ada sisa makanan dekat celah-celah giginya serta nafasnya yang berbau macam longkang. Dah la bau macam longkang,perangai pulak macam bangang. Keh3~

Malas nak hurai panjang-panjang sebab kebersihan diri adalah penjagaan individu terhadap diri sendiri. Kalau gigi pun malas nak jaga,mestilah kebersihan badannya turut seperti giginya. Selalunya macam tu lah. Kalau muka x cantik ataupun x hensem,tapi gigi cun gila, gigi akan menjadi asset utama anda kelihatan sangatlah segak dan anggun. Aku bercakap melalui pengalaman. ^^

8 Tempahan:

naz berkata...

heeee :)
mentang2 lah gigi dia cantik
bagai biawak betina :)

suka pic u kat pasir pantai tu.
cam komodo jer gigi :)

Sarah Samz berkata...

kalo gigi kuning lagi gemok mcm moskot dg bleh x?
haha.
combo tu!

Nad berkata...

erhh kerbesihan gigi.tak loya ke duduk sblah org yg tidak mnjaga kebersihan dri?

Nadia Samz berkata...

naz : gigi i mcm bewak betina? what's that suppose to mean?

Nadia Samz berkata...

sarah : boleh, aku bagi 10 markah.

Nadia Samz berkata...

Nad : loya la. nasib baik tak muntah.

Shazana Samaluddin berkata...

haha. gigi busuk takpe. bau time die cakap je.
cube kalau yg busuk badan tuh. gerak sket je, da bau.
mengundang kemarahan. haha
kt skola i ni, ade sorg minah ni. dtg skola, pagi2 da bau. mak ai, rase nk pitam.
Bau ketiak gila. agak2 ar. pagi kowt. kalau da blk skola tu, standard ar semua bau. Hahahahahaha :)

Nadia Samz berkata...

haha.
yah,dulu kat skola i pun ada minah nih.
gila lah.
i boleh rasa bau macam na.
wuek.
nak muntah.
:O

haha!x pe sayang.
u balik skolah ke x ke u ttp wangi dalam hati i.
cewah!
XD

 
template by nadiasamz